Renungan Diri

Ya Rabbi
Pantaskah aku bersanding dengan Mu kelak diindahnya pelaminan syurga Mu
Sedang perintah Mu saja, masih begitu sering aku melalaikannya
Wajarkah bagi hamba Mu meminta nikmatnya memandang Rasul Mu
Sedang pandangan ku belum terjaga dari yang tidak dihalalkan baginya
Mungkinkah bila aku menginginkan syahid Mu
Sedang jalan jihad Mu tak pernah ku lalui
Ya Illahi
Sempatkah aku berjabat dengan sahabat-sahabat ku di dalam sejuknya taman syurga
Sedang tangan ku tak luput dari menyentuh yang tak halal untuk disentuh
Masih adakah untuk ku jalan setapak menuju mahligai istana Mu
Sedang kaki ku kerap kali melangkah pada yang tak ada keberkahan di dalamnya
Ya Lathiif
Pantaskah kiranya, bagi hamba Mu tuk mengharapkan kelembutan Mu
Sedang hati ku masih disibukkan dengan urusan dunia yang menjadikannya sekeras batu
Lagi sering terlabuhkan dengan cinta yang menjauhkannya dari cinta hakiki kepada Mu
Ya Ghoffar
Sungguh hinanya hamba Mu, jika tak meminta ampunan Mu
Ya Rahman
Limpahkanlah kasih tulus nan suci untuk umat Mu yang senantiasa mengharap curahan sayang Mu
Ya Jaami’
Himpunkalah aku, keluarga ku, kerabat ku, dan sahabat-sahabat ku dalam golongan yang selalu mendapat ridho Mu
Amin Ya Rabb

#mari kita tingkatkan keimanan kita teman, coba kita renungkan lembaran kehidupan yang telah kita lalui.. keep hamasah..^_^

0 komentar:

Posting Komentar

Diberdayakan oleh Blogger.

.

.

.

.

.